Gezondheidseffecten ‘Walk to be Fit’ – Sportief Wandelen





‘WALK to be FIT’

De wandelmethode in onze ‘Walk to be Fit’- lessen is Sportief Wandelen. Door deze methode kan uw conditie snel toenemen. Het is een oplossing voor veel lichamelijke klachten, maar ook ter preventie van lichamelijke problemen. Hierbij moet u denken aan te weinig conditie en fitheid, steeds minder spierkracht, onvoldoende adem en een ongezond lichaamsgewicht.


WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK

Wetenschappelijk onderzoek bewijst dat Sportief Wandelen beter is dan hardlopen om welvaartsziekten te voorkomen. Bovendien blijkt dat de kans op blessures bij sportief wandelen nihil is.

WAAROM IS ‘Walk to be Fit’ ZO GEZOND?

• Verbetert het uithoudingsvermogen en fit voelen
• Versterkt de spieren benen, armen en romp
• Helpt lichaamsgewicht op peil te houden
• Zorgt voor mentaal evenwicht, ontspanning en zelfvertrouwen
• Sociaal ontmoeten
• Bewegen in een groene omgeving versterkt het effect
• Het reset elke week uw hele gestel
• Onderzoek bewijst dat ‘Walk to be Fit’ beter is dan hardlopen om welvaartsziektes te voorkomen
• Verbetert de conditie van cardio-vasculaire systeem – dit helpt Alzheimer te voorkomen
• Kans op blessures is nihil
• Vermindert kans op hart- en vaatziekten
• Verlaagt het cholesterolgehalte
• Bloeddrukverlagend effect
• Vermindert kans op osteoporose

TRAINEN MET EEN DUURZAAM EFFECT
‘WALK TO BE FIT’ is een oplossing voor veel lichamelijke klachten, maar ook ter preventie. Het is bewegen in de natuur en bij ons onder professionele begeleiding. Deze training kan door iedereen heel goed beoefenend worden. Elke deelnemer loopt een uur, maar door de opbouw van de training loopt iedereen op een eigen niveau.

PREVENTIE VAN ONDERMEER ALZHEIMER
Het is een oplossing voor veel lichamelijke klachten, maar ook ter preventie. Ter preventie van bijvoorbeeld Alzheimer.  Klik hier voor de uitleg in DWDD, hoe bewegen Alzheimer voorkomt.

INVESTEER IN UW GEZONDHEID
Juist door ziekte, als je wat ouder of gezetter wordt, moet je bewust tijd investeren om weer fitter te worden. Door regelmatig te bewegen in de buitenlucht, kunt u uw spieren sterker maken en u weer topfit voelen. U ervaart weer Levenslust, Energie en Vertrouwen in uw Lichaam.