Wat maakt onze Pilates-LoopYoga uniek?

 

Je werkt, je zorgt en staat volop in het leven. Je wilt genoeg energie over houden. Energie om met belangstelling en plezier om te gaan en te zorgen voor jouw geliefden. Lopen, Pilates en Yoga versterken de harmonie tussen je werk en je rust, jouw zorg voor een ander en tijd voor jezelf, tussen inspanning en ontspanning.
.

Klik hier voor

de Wekelijkse Pilates-LoopYoga lessen

.

Uniek is de Pilates-LoopYoga omdat je zowel werkt aan je conditie, als aan spierkracht en balans tussen lijf, hoofd en hart.

.

LoopSnelheid

De meeste Sportief Wandelaars en Hardlopers willen hun loopsnelheid verbeteren of vasthouden. Om sneller te gaan lopen, moet je snelheidstraining doen. Snelheidstraining kan ook helpen om blessures te voorkomen. Snelheid vereist immers dat je spieren even flink moeten werken.

Wat voegt de Yoga toe?

Na de yoga ervaar je harmonie en ruimte in je hoofd. Tijdens onze yoga leer je om de signalen van jouw lichaam te herkennen. Ook verwerf je bruikbare tools, die je kunt toepassen op je werk, thuis of als je op stap bent. Door onze yoga krijg jij meer zin in de dag, de week en het leven!

Wat voegt Pilates toe?

We bieden Pilates oefeningen aan die de flexibiliteit, balans, mobiliteit en kracht verbeteren. Als je een betere algehele conditie wilt, moet je je richten op deze aspecten van training. 

.

Voor de volgende lichaamszones hebben we passende Pilates- en Yogaoefeningen die je helpen om je algehele lichaamsconditie te verbeteren.

♦ Romp:
Met sterke spieren in je buik, rug en billen krijg je een stevige romp die voor stabiliteit, kracht en uithoudingsvermogen zorgt. Als je rompspieren je bekken niet kunnen ondersteunen, zal je bekken zakken. Daardoor kun je je heupen, knieën en enkels niet meer netjes in een lijn brengen. Als dit gebeurt, kun je je krachten niet op de juiste manier overbrengen en raken spieren eerder vermoeid.
♦ Bovenlichaam:
Een bovenlichaam dat sterk is, maakt het bij het lopen gemakkelijker om een goede loophouding vast te houden. En dat is belangrijk, want het verbetert de zogeheten loopeconomie. Hoe efficiënter je loopt, des te minder zuurstof je verbruikt. Je kunt dan een bepaalde inspanning langer vasthouden.
♦ Onderlichaam:
Lopen (of bewegen in het algemeen) is een zich herhalende beweging. Daarbij gebruik je dezelfde spieren op steeds dezelfde manier. Sommige spieren maak je zo sterker dan andere. Neem de quadriceps en hamstrings. Een balansverstoring tussen twee kan leiden tot verrekkingen en knieklachten. Met gerichte Pilatesoefeningen breng je evenwicht in je onderlichaam en kun je dit type blessures voorkomen.

.