‘Walk to be Fit’ – Sportief Wandelen







….

‘LEVENSLUST, CONDITIE en GEZONDHEID’

Als jij aan je fitheid wilt werken is ‘Walk to be Fit’ de ideale buitenactiviteit. Door de variatie in wandeltempo’s merk je direct een verbetering van je conditie. Je traint met elkaar. Dit is gezellig en een extra stimulans om je te helpen een goede conditie op te bouwen of te behouden.
….
Meer weten over de gezondheidseffecten? Lees meer…


Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over onze wekelijkse ‘Walk to be Fit’ training.

.

Tijden

Onze ‘Walk to be Fit’ trainingen zijn op:

dinsdag  van 9.00 tot 10.00 uur

Groepsgrootte en Instromen

Er kunnen maximaal 20 Fit Walkers meedoen in de dinsdaggroep. Wanneer je goed ter been bent, kan je met deze trainingen meedoen en kan je op ieder moment instromen. De individuele verschillen in wandelsnelheid zijn voor deze trainingen geen bezwaar. Voor de mensen die een goede conditie hebben is de training uitdagend en maak je meer kilometers. Met een mindere conditie kan je rustig je tempo en kilometers uitbreiden.

Trainingslocatie

De verzamelplaats voor de trainingen ‘Walk to be Fit’ is de parkeerplaats bij Kasteel Hoekelum

Klik hier voor

een kaart van de locatie en de routebeschrijving.

Gratis Kennismakingstraining

Je bent van harte uitgenodigd om een gratis kennismakingstraining te doen en te ervaren of onze training ‘Walk to be Fit’ bij jou past.

Kosten

Klik hier voor

meer informatie over de tarieven en de betaling.

Kleding

Speciale kleding is niet nodig, alle kleding is goed als je je goed kan bewegen en het niet knelt. Alle wandelschoenen zijn goed, maar de voorkeur gaat uit naar lage wandelschoenen. Als je nieuwe wandelschoenen voor het ‘Walk to be Fit’ wilt kopen, kan onze trainer je adviseren.

Wat doe je in de training?

Je begint met de hele groep een paar honderd meter te lopen als warming-up. Je wandelt stevig door in een tempo rond de 4 tot 5 kilometer per uur, dan heb je nog altijd adem om een gesprekje te voeren. Dan doe je samen losmaakoefeningen voor het hele lichaam. Het midden deel van de training is opgebouwd uit gevarieerde wandeltempo’s waarbij de mensen ieder hun eigen tempo lopen, afgewisseld met herstelmomenten. Je kunt in dit deel van de training eventueel een uitdaging aangaan met een hartslagmeter of een gps van ons. Voor dit deel van de training wordt wekelijks een ander parcours in het bos gekozen.

Meer over de achtergrond informatie lezen?

Lees meer

.

Wij hopen je voldoende geïnformeerd te hebben. Als je nog vragen hebt, mail of bel ons gerust.

.

Klik hier voor ons Mailadres of Telefoonnummer