Meer lezen over ‘Walk to be Fit’








U wilt een goede conditie hebben, vitaal zijn, en het liefst langere tijd achtereen kunnen lopen. U gaat onder begeleiding trainen in het bos. Als u beweegt in een groene omgeving wordt het effect versterkt op uw lichaam, maar ook op uw zelfvertrouwen en gemoedstoestand.

Waarom ‘Walk to be Fit’

Sportief Wandelen is de wandelmethode die wij gebruiken in onze ‘Walk to be Fit’ trainingen. Sportief Wandelen heeft significante gezondheidseffecten en is daarom anders dan ‘gewoon een stukje wandelen’. Door de verantwoorde trainingsopbouw biedt het veel meer.

Kijk direct zelf naar de Gezondheidseffecten

of  Vraag het uw Arts of Fysiotherapeut
.

Meer over Sportief Wandelen

• Sportief Wandelen is een veilige manier om te bewegen met veel gezondheidseffecten. Omdat er afwisselend gewandeld wordt met een hartslag van 70-85% van de maximale hartslag (bij de passende leeftijd) en rust, neemt het uithoudingsvermogen en spierkracht voor alle deelnemers enorm toe.

• Wandelen is bovendien beter dan hardlopen om welvaartsziekten te voorkomen. De ideale manier om weer in conditie te komen na een tijd niets sportiefs gedaan te hebben.

• Een goede manier om verantwoord te bewegen. Door de natuurlijke beweging van de training is de kans op blessures zeer gering. Wandelen belast de gewrichten minimaal. Dit maakt dat deze training voor iedereen heel goed te beoefenen is.
.
Klik hier voor onze Wekelijkse ‘Walk to be Fit’ lessen.

Flexibiliteit, Balans en Mobiliteit

Als Fit Walker bouwt u  een goede conditie op. We richten ons naast conditie ook op zaken waar u bij normaal wandelen geen aandacht aan besteedt, zoals flexibiliteit, balans en mobiliteit. We hebben passende oefeningen, die je helpen om dat te verbeteren. Hoe ouder je wordt, hoe minder  flexibiliteit, balans en mobiliteit.

Herstel uw lichaam

Hebt u door omstandigheden weinig fut en veerkracht meer? Dit kan door ziekte, bijvoorbeeld na behandeling voor kanker. Of omdat u lange tijd mantelzorger bent (geweest) of door een tijd niets sportiefs gedaan te hebben. Het kan ook dat u teveel gewicht hebt. Alle huisartsen en fysiotherapeuten in Ede en Bennekom weten van onze ‘Walk to be Fit’ training.

Begeleiding

Bij ons traint u onder leiding van Bert Verstraaten, ALO-docent (1e graads), Christine de Ridder (gepromoveerd bij Sportfysiologie) en in samenwerking met Fysiotherapeut Pieter Verstraaten. Zij geven u tijdens de trainingen technische aanwijzingen over looptechniek en lichaamshouding. Uw kans op blessures is door de verantwoorde opbouw en de belasting bij het wandelen zeer gering.

Voor wie?

Als u een uur kan lopen, kunt u mee doen met de reguliere ‘Walk to be Fit’ lessen. Het is geschikt voor vrouwen en mannen van 30 – 80 jaar. Dus ook mensen van middelbare leeftijd en ouderen kunnen mee doen. Bent u herstellend, klik dan hieronder.

Klik hier voor
…….‘Walk to be Fit’ lessen voor (Ex) Oncologische Patiënten

Testmomenten

Door regelmatig (tijdens de training) een testmoment in te bouwen, krijgt u als Fit Walker een aardig beeld van de vooruitgang vanuw lichamelijke conditie. Ook kan u uw hartslag, loopsnelheid en afstand bijhouden tijdens de training.

Lange afstandswandelingen

U krijgt uitleg wat u kunt doen omu beter voor te bereiden op het wandelen van lange afstanden, bijvoorbeeld het Pieterpad. Hierdoor wordt uw lopen beter en plezieriger. In de kerstvakantie gaan we samen een langere afstand lopen.

Wetenschappelijk onderzoek

Wetenschappelijk onderzoek bewijst dat Sportief Wandelen beter is dan hardlopen om welvaartsziekten te voorkomen. Bovendien blijkt dat de kans op blessures bij Sportief Wandelen nihil is.

Investeren als u ouder wordt

Juist door ziekte, als u wat ouder of gezetter wordt, moet u bewust tijd investeren om weer fitter te worden of te blijven. Door regelmatig te bewegen in de buitenlucht, kunt u uw spieren sterker maken en u weer topfit voelen. U ervaart weer Levenslust, Energie en Vertrouwen.

Vitaal blijven

Je wordt ouder en wilt het liefst zo lang mogelijk zelfstandig wonen in je eigen huis en je vertrouwde buurt. Door Sportief Wandelen te beoefenen blijf je fit en vitaal. Dit heb je nodig voor jouw mobiliteit, zelfredzaamheid en participatie aan de maatschappij.

Preventie van ondermeer Alzheimer

Het is een oplossing voor veel lichamelijke klachten, maar ook ter preventie. Ter preventie van bijvoorbeeld Alzheimer. Klik hier voor de uitleg in DWDD, hoe bewegen Alzheimer voorkomt.