Yoga voor Tieners

De Tiener-Yogales is gericht op de dingen die jou bezighouden. Door de oefeningen leer je de sterke kanten van je lichaam en je ego kennen. Er is aandacht voor bewegen op jouw muziek, je dromen, de vlinders in je buik en meditatie. Ook ontmoet je bij Yoga andere tieners.

Klik hier voor de achtergrond informatie

‘Wat doet Tieneryoga voor je?’

.

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over onze wekelijkse Tieneryoga les.

.

Tijden Onze yoga-lessen voor Tieners zijn wisselend op  maandag-, dinsdag-, woensdag- of vrijdagmiddag, meestal om 16.30 uur. Informeer voor de start van de volgende cursus. Je kan ook altijd tijdens de cursus nog instromen. Op verzoek worden de tijden aangepast. Klik hier om een mail te sturen of te bellen over de lestijden van dit moment.

Groepsgrootte, Leeftijd, Lesblok en Instromen De TienerYoga doe je samen met maximaal 10 meiden en jongens van 12 tot en met 18 jaar. Onze cursussen Tieneryoga bestaan uit blokken van 5 tot 8 lessen. Je kan op ieder moment instromen. Iedereen kan de oefeningen meedoen. Of je nieuw bent of een ervaren ‘yogi’, je kan de oefeningen gemakkelijk doen, maar ook uitdagend aanpakken.

Yogaruimte Onze yogaruimte heeft vloerverwarming en er is voor voldoende frisse lucht een luchtverversingssysteem. Matten, kussentjes en dekens zijn aanwezig. Onze yogaruimte is op de Rietveldlaan 4 in Ede. Er is een aparte kleedruimte, een toilet en een garderobe. Klik hier voor een kaart van de locatie en de routebeschrijving.

Gratis Kennismakingsles Je bent van harte uitgenodigd om een gratis kennismakingsles te volgen en te ervaren of onze Tieneryoga bij jou past.

Kosten en betaling De eerste les is altijd gratis. Als het bevalt dan is de contributie afhankelijk van het aantal lessen in het lesblok. Je betaalt contant voor het hele lesblok op de eerste les van het blok. Klik hier voor meer informatie over de tarieven.

Mat en Hygiëne Yoga doe je op een mat van ongeveer 190 bij 60 cm. Je neemt een grote doek, laken of badlaken mee om op de mat te leggen, die zo groot is dat contact met je haar en voeten voorkomen wordt. Dit is voor de hygiëne voor jezelf en de andere tieners.

Kleding Speciale yogakleding is niet nodig. Loszittende kleding, zoals een trui of shirt met bijvoorbeeld een joggingbroek zijn geschikt om yoga in te beoefenen. Yoga wordt meestal op sokken of blote voeten gedaan. Je neemt schone sokken mee om net voor de les aan te trekken.

Wat doe je in de les? Na de Warming-up, doe je afwisselende oefeningen gericht op bijvoorbeeld je meridianen, de elementen, de chackra’s of op je ademhaling. Veel oefeningen zijn met actieve of ontspannende muziek. Ook leer je aarden, (zelf)massage en mediteren met visualisaties (‘stilzitten’). Gymballen, rubber strips, yoga straps en blocks kunnen gebruikt worden om de yogaoefeningen makkelijker te maken. De les wordt afgesloten met de ‘Eindontspanning’. Iris (15 jaar) ‘De Eindontspanning is wel een heel lekker toetje!’ .

Klik hier voor de achtergrond informatie

‘Wat doet Tieneryoga voor je?’ .

Wij hopen je voldoende geïnformeerd te hebben. Als je nog vragen hebt of je wilt je aanmelden, mail of bel ons gerust.

.

Klik hier voor het

Mailadres en Telefoonnummer van de Negen-Berg.

TienerYogaWeetjes op een rijtje

.