Pilates op de Mat

Pilates is een mind-body methode, vooral gericht op spierversterkende oefeningen. Daarnaast is er aandacht voor de ademhaling, lichaamshouding en ontspanning.
.

Klik hier voor meer informatie over

‘Wat maakt onze Pilates anders?’

aaaa
Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over de Pilates les van volwassenen.

.
Tijden

Klik hier voor het lesrooster en de vakanties.

Groepsgrootte en Instromen

In een groep kunnen maximaal 10 cursisten meedoen. Je kan op ieder moment instromen. Iedereen kan de oefeningen meedoen. Of je nieuw bent of een ervaren ‘Pilates’, je kan de oefeningen gemakkelijk doen, maar ook uitdagend aanpakken.

Pilatesruimte

Onze ruimte heeft aangename vloerverwarming en er is voor voldoende frisse lucht door een luchtverversingssysteem. Matten, kussentjes en dekens zijn aanwezig.
Onze Pilatesruimte is op de Rietveldlaan 4 in Ede. Er is een aparte kleedruimte, een toilet en een garderobe. Klik hier voor een kaart van de locatie en de routebeschrijving.

Gratis Kennismakingsles

Je bent van harte uitgenodigd om een gratis kennismakingsles te doen en te ervaren of onze Pilates bij jou past.

Kosten

De eerste les is altijd gratis. Klik hier voor meer informatie over de tarieven en de betaling.

Mat en Hygiëne

Pilates wordt op een mat van ongeveer 190 bij 60 cm gedaan. De cursisten nemen een grote doek, laken of badlaken mee om op de mat te leggen, die zo groot is dat contact met je haar en voeten voorkomen wordt. Breng verder een klein kussenhoesje  of handdoekje mee voor je hoofdkussentje van 35 x 35 cm. Dit is voor de hygiëne voor jezelf en de andere cursisten.

Kleding

Speciale kleding is niet nodig, alle kleding is goed als het niet knelt. Loszittende kleding, zoals een trui of shirt met een joggingbroek of balletbroek zijn bijvoorbeeld geschikt om Pilates in te beoefenen. Pilates wordt meestal op sokken of blote voeten gedaan. De cursisten nemen schone sokken mee om net voor de les aan te trekken.

Wat doe je in de les?

Je begint de les met een oefening om los te komen van alles buiten de Pilates les. Dan volgt de warming-up. Het midden deel van de les is opgebouwd uit gevarieerde oefeningen, telkens afgewisseld met ontspanning. Gymballen, rubber strips, Pilates straps en blocks kunnen door de cursisten gebruikt worden om de Pilatesoefeningen makkelijker te maken. Jouw Pilates les wordt elke week afgesloten met de ‘Eindontspanning’. Marieke zei daarover: ‘Ik kijk de hele week al uit naar de eindontspanning!’

.

Wij hopen je voldoende geïnformeerd te hebben. Als je nog vragen hebt, mail of bel ons gerust.

Klik hier voor meer informatie of aanmelden.